Thursday, November 27, 2008

Informationsflöde

Jiiises, inte visste jag att det fanns så mycket info kring detta med att vara på tjocken. Eller en liten aning hade jag väl...
ÖVERALLT ser jag det. Läser det, förfasas, förundras.

I går fick jag min första gravid-tidning av redanmammaväninnan A. Man tackar och bockar och hoppar helt galant över sidorna med förlossning. Förtränger? Nejdå, jag lägger det bara lite åt sidan ett tag. Det är ju lååångt kvar. Jag har ju knappt startat den här lilla vandringen.Varför sikta på målet? Jag siktar på halvtid. Sedan kan vi ta tag i det där stadiet när en vattenmeloon skall ut genom ett nålsöga. Sedan. Inte nu. Tyst!
Vad gäller förlossning så censurerar jag alltså för tillfället informationsflödet. Vänligt men bestämt. För mitt eget bästa. Bra så.

Nej, en apelsin på det och sedan lite adventspynt. Vad skingrar tankar bättre än lite adventspynt?

1 comment:

Anonymous said...

Självcensur med andra ord.....