Wednesday, December 3, 2008

Morbror

I går berättade vi för den blivande morbrorn. Det gick till så här:

Jag köpte en bulle på ica. Vi gjorde tacos med varma skal och jag smugglade in bullen i ugnen precis när de var klara, sedan bad jag min bror att ta fram tacoskalen. Följande dialog hörs:

Bror: Men! Varför ligger det en bulle i ugnen?
Jag: Fniss, fniss...
Bror: Men sluta, vad gör den här?
Jag: Tihi tihi, jaaadu....
Bror: Äh!
Blivande barnfadern: Men du ser väl vad det är? Vad är det?
Bror: En bulle...
Blivande barnafadern: Å var ligger bullen?
Bror: I ugnen....Aha! ÄR DET SANT!? Vad är det för datum....inte första april? Luras ni blir jag arg. Mamma lurade mig med detta en gång...ÄR DET SANT!!?!
Jag och Blivande barnafadern: Ja, du skall bli morbror i Juli.
Bror: Wow

*kramkalas*

Så gick det till när morbrorn fick veta att han skulle bli morbror.

No comments: