Sunday, June 28, 2009

Värmen.

Alla har sagt att jag kommer lida av värmen. Jag har skrattat faran i ansiktet. Värme? Hur illa kan det vara?
Så här mitt i värmeböljan kan jag meddela att det kan vara rätt illa. Rätt.

Skall jag göra något fysiskt får jag göra det tiiidigt på morgonen eller seeent på kvällen.
I Säffle var det enkelt. Där var det bara att kasta sig i närmaste vattendrag. Här hemma är det minst en mil till närmsta vatten och med tanke på min fysiska form så är det inte ens ett alternativ om jag inte blir ditkörd.

Jag får helt enkelt förlika mig med en medelhavslig dygnsrytm. Vaken sent och siesta mitt på dagen. Mycket vattemmeloon och flera liter vatten.

Det har fötts barn tidigare i slutet på sommaren så den här flodhästen skall nog klara det också!

Övriga åkommor? Ständiga fläckar på magen, knivar i bäckenbottnen och ett gnagande krambehov.
Om fötterna är svullna? Vet inte men det är de nog, ser inte till dem så ofta...
Inte synd om mig alls egentligen.

Nu skall jag skriva upp piggelin på shoppinglistan och ta min omtalade siesta!

Sweet sweat on you all!

No comments: