Wednesday, June 3, 2009

Närmare och närmare.....

V 32 startar idag. Åtta veckor kvar och Älvis skall visst hinna bli 1,5 kilo större.

Det har kommit in lite tankar om kön här till mammakroppen. När jag säger att det är en kille så skakar vissa på huvudet och säger att magen är för rund eller att den är för långt ner. Det skall tydligen vara en flicka när magen uppfyller rund och låg-kriteriet. När jag sedan säger att de har mätt hjärtljud på 165 så vet de med säkerhet att det är en flicka. Där ser man. Den där lilla tappen på ultraljudet kanske bara var navelsträngen?

För mig och den Bedårande barnafadern spelar det ingen roll. Det blir lite smidigare om det blir en tjej för då har vi ett namn klart, vilket vi inte har om det blir en kille. Ingen hets dock. Man bestämmer sig väl inte förrän man får se underverket iallafall?

Så, Älvis eller Älvisa. Vad tror ni?

5 comments:

Nickan said...

Men oj vad tiden går! Jag antar att du hör själv vad osannoligt det är att magen skulle skilja sig åt beroende på vad som finns mellan benen på barnet...
Men folk gillar att gissa...och man har ju oftast 50% chans...

maria p said...

Min tjej kallas numera enbart för Elvis av sina klasskamrater, och känner sig stort över det. Så en Elvis/Älvis kan ju vara vilket kön som helst... Tror dock inte heller på skrock och påhitt om magar hit och dit eller hjärtfrekvenser. Det blir ett barn, räcker inte det att veta. Tänk om det skulle komma ut en hundvalp eller en traktor liksom, hajja så förvånade alla skulle bli. Kram och lycka till nu på sluttampen, 8veckor, det är ju snart dags ju....

Anna L said...

Jag skrattar glatt!
Min storasyster sa att man kunde se skillnad på urinrörets längd - hon är sjuksköterska.
Min kompis som är barnmorska sa att det är något större sannolikhet att det är rätt om man på ultraljudet "ser" att det är en tjej, men det är bara ca 80 % sannolikhet. Samma källa upplyste mig också om att forskning visat på att det inte finns något samband mellan magens utseende och vilken sort som kikar ut.
Min mage så lika väldig och jag såg ut som en flodhäst båda gångerna och den ena gången fanns det det ena och andra gången det andra.
Den säkraste källan till kunskap är Caisami som hittills inte gissat fel på kön en enda gång hon gissat - därifrån lyder prognosen kille.
Ditt garn står nu hemma på golvet och de önskade färgerna kom!
Kom hem och ha sticksejour med mig så hinner filten bli klar.
Kram
Anna
p.s. A upplyste mig om att du var ute på vift - jag trodde det var nu du skulle åka ....

Evve said...

Einar finns alltid kvar:) Annars är Eskil lite ny favorit, vet inte varför jag fått en hangup på E-namn..Kanske för att jag har ett själv:)

Sofie said...

jag tror generellt att det är skitsnack med att magen visar vad som finns i... fast det lite jobbiga är att min pojke gömde sig i en "typisk" pojkmage (framåt utan så mkt extramage på sidorna) med pigmentrand... Men jag tror ändå att det är skitsnack. :)