Friday, February 20, 2009

Fantastiskt!

Nu är Rutinultraljudet avklarat!

Morgonen startade med att jag fick för mig att det inte alls var en Älvis där inne. Jag yrade om att vi skulle ställa in tiden för det var säkert bara en stor....gasballong?
Tur man har en Bedårande barnafader.
Väl där var det HUR HÄFTIGT SOM HELST! Jag önskar mig en ultraljudsapparat. Då skulle mina kvällar vara räddade. Säkert!

Hursom...
Allt såg bra ut och vi vet nu vad det är för sort, att den har två armar, två ben och magsäck och hjärta som pickar likt en liten fiskmun. Den har allt. Även fostervatten och en liten moderkaka att leva på.

Moderkakan sitter dock i framväggen så det kan komma att dröja innan jag känner sparkar. Annars var allt som det skulle!

Tre bilder fick vi med oss hem. Skall eventuellt scanna in dem senare, om jag törs.

Jag säger inte vad det är för sort här eftersom morfar i fråga inte vill veta. Det var dock ingen tvivel om saken, knappt. Till och med den bedårande barnafadern utan erfarenhet av UL-bilder såg klart och tydligt.

Det bor verkligen en Älvis där inne. Svårt att fatta. Men nu finns det bildbevis!

2 comments:

maria p said...

Så skönt att allt såg normalt ut. Jag vet hur man drar en lättnadens suck när man går därifrån. Grattis till det växande lilla knyttet!

Anonymous said...

Jag vill gärna se det där bildbeviset!!!!