Monday, April 20, 2009

Kontroll 2.

Nu har vi precis kommit hem från Barnmorske Boel.
Idag blev vi omhändertagna av Boels elev dock, Karin (lite osäker på namnet men vi kan kalla henne Karin). Jätteduktig, hade lite svårt att hitta min livmodertopp men det gick till slut. Måste vara svårt det där med att leta organdelar inuti alldeles för tjocka människor.
Måtten såg bra ut iallafall och mitt kära järnvärde hade jag lyckats höja några hack. Blodtrycket var också bra och sockret låg på 5,6. Hon sa att det var bra så då tror jag på henne.

Jag litar ju blint på vårdpersonal så för mig är detta en sanning ristad i sten: Jag mår bra, allt är normalt. Älvis mår bra, allt är normalt.

Frågade om fästingvaccin. Inget för gravida. Hepp...

Oh! Jusst det! Sedan fick vi lyssna på Älvis hjärta också. 165 slag per minut i vila! Nästan lika fort som Den Bedårande Barnafaderns maxpuls! Så litet men ändå så snabbt.

1 comment:

maria p said...

Så härligt att höra att allt verkar bra. Idag har vi övat på en simulerad förlossningssituation i skolan med dockan Noelle och hennes bebis. Roligt! Tänk, snart, snart är jag barnmorska!!