Wednesday, April 15, 2009

Påsken avklarad.

Nu kör vi lite på magsjuka här i hemmet. Hann precis hem från Värmland så slog det mig till marken.
Inget att rekommendera för kvinnor på tjocken. Nej. Ytterst otrevligt, ont i hela kroppen och så kan man inte ligga som man vill. Som om man kan det i vanliga fall...

Jag brukar inte muttra när det sparkar därinne men i går var en dag då jag verkligen önskade mig lugn och ro därifrån. Det blev den aktivaste dagen hittills. Typiskt! Han hade väl tråkigt stackarn. dessutom erbjöds det mycket ensidig kost. Blåbärssoppa och nån liter vatten. Lättsmält. Tråkigt.

I övrigt har påsken varit bra. Det har käkats ägg och sill och lite andra godsaker, sedan har Älvis varit på sin första tonårsfest. Inte illa för att inte ens vara född. Morsan njöt av att vara den enda som inte var bakis dagen efter. Praktiskt det här med graviditeter.

Nej, nu skall jag ta tag i alla saker så vi fått med oss hem till Älvis. Lägenheten ser ut som ...jag vet inte vad.

Den bedårande barnafadern har övertagit min magsjuka.
Nej, vi har inte pussats. Gör inte sådant.

No comments: