Wednesday, April 1, 2009

Babyastro.

alltombarn.se kan man läsa om hur ens barn kommer att bli i sin personlighet beroende på vilket stjärntecken det hamnar i.
Jag har aldrig trott på sådant men ibland stämmer det ju. Vi får väl se ;-)

Så här står det iallafall om:

"LEJONET (23 juli – 23 augusti)

”Allt ljus på mig, pappa!” En nyfödd bebis söker instinktivt mammas bröst. Blicken hos en nyfödd lejonunge letar febrilt efter … där ja, en kamera.
Det här är en riktig linslus, nämligen, som väntar sig full uppmärksamhet från första stund. Skulle någon ha glömt att föreviga lejonbebbens ankomst eller ägna den första tiden med henne bara förstrött intresse, skulle vilda protester ljuda. Hallå, här är jag, det är häråt ni ska rikta era blickar!
Det är en unge med gott självförtroende, med andra ord, som från början har en inre övertygelse om att hennes självklara roll i livet är att vara i centrum. Det är hon som ska leda ungarna i föräldragruppen, det är hon som lurar iväg dem på farligheter och det är hon som bestämmer hemma. Och föräldrarna går bugande baklänges med mössan i hand och uppfyller minsta önskan från den lilla – som fröken behagar."


Nåja, en liten nypa salt till det där så. självförtroende är väl inget fel men en primadonna vetetusan...Tror dock det är rätt lugnt för varken den Bedårande barnfadern eller Morsan gillar att stå i centrum. Å vem vet, kanske blir det en kräfta!

2 comments:

Nickan said...

Hrm...ja...inte lät det som mitt Lejon precis...

Åsa said...

Haha, jag var säkert en fin lejonbäbis när det begav sig. Sökte mammas bröst gjorde jag instinktivt - bet sönder det så hon fick variga sår och hög feber och sedan fick jag inte ammas mer. :) Styrde flocken med järnhand. Inga barn fick låna mina leksaker och jag hade en faibless för yngre pojkar som var små till växten för dem kunde jag helt och hållet styra över i alla lekar. "nu leker vi mamma, pappa, barn och du ska hänga tvätt."