Sunday, January 11, 2009

Revben och mammabrallor.

Kl 20 nånting varje kväll blir jag öm i mina revben. Jag har funderat på om det kunde vara träningsvärk efter något jag gjort men jag har inte direkt överansträngt mina lemmar de senaste veckorna. I går kväll läser jag på AlltFörFöräldrar att det är ett gravidsymtom!?
Hurihelafriden!
Älvis är stor som en persika och h*n påverkar redan mina revben! Hur stor plats måste min kropp överlämna till henom. Kommer det vara så att jag eventuellt får upp mina lungor i öronen?

En annan sak är att mina brallor börjar bli lite....obekväma. JAg är alltså på jakt efter snyggmammabrallor som jag kan ha på jobbet och hemma. De får gärna vara vida i passformen och i storlek 42. Give it to me! Eller säg åtminstone var jag kan få tag i ett par. Kommer väl sluta med att jag kryper till jobbet i mjukbrallor...inte vidare chict!

5 comments:

C said...

Köpte nya byxor i förra veckan, jag... Mina jeans är inte bekväma längre. Jag kan iofs ha dem, men vill inte - tycker inte om att gå med obekväma kläder, så just nu har jag två par byxor jag kan ha...

Länkade till din blogg från min - visst fick jag det när du gått 13 veckor? Grattis grattis till det! Jag hänger dig i hasorna, men kommer väl aldrig ikapp... :-)

Anonymous said...

Vad tycker du om dessa brallor då? http://www.4mom.se/default.aspx?main=ShowProducts.aspx&prodid=5934

maria p said...

Här finns ett par svarta i den storleken som ser vettiga ut, är mycket bekväma och kostar gratis för en nybliven gravid F.

Anonymous said...

Hur stor plats din kropp måste överlämna??? Fråga Linda som är ganska övergravid nu, om du törs =) Moahahaha

Jag kommer förresten upp i morgon, och stannar ända tills på måndag. Är ni riktigt, riktigt snälla så kanske jag kommer och inspekterar mitt brorsbarn. Och kontrollerar så att du äter ordentligt, bara andas frisk luft osv. Tänk på att det är första gången vi blir fastrar =))

Miss F said...

Petra, jättevälkommen på lördag på födelsedagsbaluns! Kl 16. Inspekter på du bara faster knaster!