Thursday, January 29, 2009

Shit!

OK, vi var ju hos barnmorske Boel. Allt var bra men hon sa att jag kunde börja äta järntabletter i förebyggande syfte varannan dag om jag ville för att aldrig komma ner till låga järnvärden och för att slippa ta järntabletter varje dag. Eftersom man kunde få kraftigare biverkningar då.
Jag är ju en sådan duktig patient som lyder vad personer i vita rockar säger till mig, Speciellt när det kommer till Älvis, har jag märkt.

Anyway.
DET ÄR STOPP NU!
En biverkning såklart! Jag är drabbad.
Stenhård i magen. Otrevligt.
Hur den skulle te sig som kraftigare vill jag inte ens fundera på...

Tips mottages tacksamt för jag vägrar sluta tugga järntabletter, som för övrigt har formen och storleken likt anabola steroider. (tror jag?)

Om det inte vore för att jag måste kissa stup i kvarten så skulle vi spara en del toapapper, onekligen.

Så, här är inget privat....tydligen.

5 comments:

maria p said...

Drick mycket! Ät frukt och grönt, mycket fibrer tex linfrön på gröten eller filen. Ät gärna några katrinplommon varje dag. Lakrits är laxerande, så även mogna saftiga plommon. För mig räcker det att dricka en kopp kaffe så får jag springa till toan efter en stund :-)

Anonymous said...

Det kanske räcker med var tredje dag som de säger på blodgivningen...? Du fick min lista på lösande.... so go nuts!

Anonymous said...

Skit i järntabletterna! Det gjorde jag. Ät mycket spenat, brysselkål, broccoli, jordgubbar och annat gott istället.

Anonymous said...

http://www.blutsaft.se/

Vanlig hederlig blutsaft, körde jag med när jag var gravid.

Anonymous said...

Jag har aldrig heller behövt äta järntabletter. Jag skulle hoppat tabletterna tills det ev uppstod ett behov om jag vore du. Du kan ju tänka på att försöka äta lite mer järnrik kost om du känner dig orolig. Att vara konstant hård i magen är ju fruktansvärt, och tänk om det dessutom är alldeles i onödan...

Som du märker så älskar folk att kasta goda råd efter en när man är gravid =) Gör som du tycker känns bra, att oroa sig är ju inte heller roligt.

Kram från faster Petra
Kram