Monday, January 19, 2009

Skumtomte

Alltså....min hjärna? Hallå?? Den har blivit förvandlad till en trögflytande deg. Som en smält skumtomte. Jag är totalt seg och vet inget alls, minns inget, kan inte räkna ut saker och ting (tex. hur många smörgåstårtor jag skall göra till si och så många personer eller hur många deciliter det skall vara till en dubbel sats snoddasrutor). Basic kunskap egentligen och saker som jag verkligen inte borde ha problem med. Men joråsåatt! Har ibland inte en enda sammankopplad logisk tanke i mitt huvud. Är det så att mattegenen (den lilla jag har fått och vårdat ömt) i och med Älvis, helt har gått i pension?

Blir man dum av att vara på tjocken eller är det, helt tragiskt i så fall, så att det tog 26 år för mig att inse att jag är en aning trög?

Som en topp på coccosbollen så är jag tät i näsan.

2 comments:

Alfa said...

Ok...nu kommer det igen... JAG SA JU DET! *s*
Man tappar 20 % av hjärncellerna typ...återkommer nån gång när barnen börjar gå eller så. Gröthjärna.
Artens fortlevnad förblir ett mysterium...

C said...

Jag hoppas innerligen att man blir dum av graviditeten - annars skulle jag ju få fortsätta vara så här korkad även efteråt. Klar mental nedsättning. Och konditionsnedsättning. Och humörnedsättning.

Det går visst åt mycket kraft och energi till att bygga en ny människa, verkar det som. Men vad den ska med all min intelligens till när den är mindre än en sockerärta, det förstår jag inte... Orättvist, det där!