Sunday, August 2, 2009

Det kommer nog...

....en tröskel snart.
Om jag yrar? Nej. Jag har bara filosoferat lite idag i min lite lätt uttråkade tillvaro.

Tröskeln = förlossning
Förlossning = smärta och ovisshet om när jag kan sitta/gå/stå/ha sex igen.
Men, förlossning innebär ju även att vi får en liten parvel och kan börja planera vårt liv efter honom. Frihet med förbehåll med andra ord. Action.
Det kommer även att innebära att jag kan röra mig omkring som en vanlig individ och inte behöver känna mig som en invalid tjock krympling. Dvs. medan Joel njuter av pappalivet kan jag ta med hunden ut på långis. Det är jag skyldig Joel om inte annat...

Hur det känns i magen? Jo, den är stenhård från och till och det rör sig fortfarande varje timme. Jag tror vi kommer att få en aktiv krabat. Härligt!
När jag sedan gnäller på hur vild han är när han är två-tre så kan ni väl påminna mig om hur tråkigt jag hade de dagar jag gick över tiden. Deal?


Förrästen är jag hård i magen. Det kasnke kan vara ett tecken?
Puss å gonatt

No comments: