Monday, August 24, 2009

Mammaledig utan skyddsnät av pappaledig.

Idag börjar allvaret. Idag gick han som haft hand om marktjänsten plötsligt till jobbet. Hepp!
Nu skall jag alltså klara av att mata mig och Viktor samtidigt som jag skall rasta hunden och försöka att inte skapa kaos här hemma. Eller kanske itne samtidigt men, ja, ni hajjar...

So far?
Jotack. Vi startade dagen med amningsmarathon, efter det softade Viktor i sin babysitter medan jag åt gröt (gröt är grymt, går fort och man blir mätt), därefter ammade vi lite till tills den lille somnade sött, därefter krånglade vi iväg med vagn och hund på långpromenad (den fick dock avbrytas lite i förtid eftersom jag fick akuta behov) Dock fick lurvet 45 minuter ute med nosande och sprättande. MAn skulle kunna säga att jag hoppas det går smidigare nästa gång, att jag ommer på en teknik för att få ner alla saker, hund och unge till vagnen i cykelförrådet. Jag lär mig nog. Kommer nog på en teknik.
Just i detta nu sover V och jag har planer på att göra honom sällskap.
Man tar vad man får ;)

No comments: