Saturday, August 22, 2009

En sanning om amning.

Det gör ont att amma. Det är inte bara mys och glamour. Det är en uppoffring av den där bröstvårtan utan dess like.
Det trodde jag inte alls. Jag var beredd på att det kanske kunde göra ont när brösten var fulla eller om man fick mjölkstockning men jag kunde inte i min vildaste fantasi se att det skulle göra ont när de sög.
Det är dock bättre nu efter två veckor.
Jag vet inte om vi fått in tekniken, Viktor och jag, eller om jag helt enkelt bara vant mig. Bara för att ungen inte har några tänder innebär inte det att de inte kan bitas. Nope. Shore can do.

Trots detta skulle jag dock inte ge upp amningen för ersättning. För hur det än är så är det det bästa för barnet.
Jag ville bara klargöra för er som ännu inte ammat, att tro inte att det kommer vara skönt. Det är liksom både och i en sjuk mix. Första dagarna var det mest ont. Nu är det mer mys. Kanske går det framåt?

Nåja huvudsaken är ju att Viktor får i sig vad han ska och att han växer och bajsar och det skall gudarna veta att han gör.

3 comments:

Sofie said...

precis så är det - det börjar på ont och så småningom har bröstvårtorna vant sig vid den hårdhänta behandlingen och det går lättare.

Miss F said...

Skönt å veta.... :)

Sofie said...

mmm, nuförtiden gör det bara ont när han är hetsig och börjar suga utanför bröstvårtan... det är inte alls mysigt... :P (Det beteendet började vid ca 2 månader för oss).