Wednesday, May 6, 2009

De galopperande gravidsymtomen.

Jag har ju muttrat lite över att jag inte har några större gravidsymtom.
Det skall jag inte muttra om mera.
Jag har fått det nu.

Ett.

Jag måste kissa efter jag rest mig upp och gärna efter jag satt mig ner.

När jag var liten sa man att om man sprang på toa för ofta kunde man få urinvägsinfektion, när jag blev lite äldre sa de att man kunde bli inkontinent av samma. Detta ledde till att jag blev en jäkel på att hålla mig. Sjukt bra, en hel dag var inte ovanligt. Det var någon som muttrade om att det heller inte var bra men jag minns ej varför...

Jag saknar min egenskap. Den var praktisk. Speciellt när man skulle gå på tretimmarspromenader med mysfika och litet lurv.

Får man tillbaka den när Älvis kommit ut eller måste man börja om från scratch?

Två.

Det där med att sova har heller aldrig varit något problem. Jag Älskar att sova.
Nu har det kommit in en faktor i systemet som tycker att jag inte skall få ligga på samma sätt hela natten utan helst skall flytta på mig varannan timme.
Innan har han bara sparkat lite löst, liksom buffat. Nu är det minnsann kickar som den värste thaiboxaren. Liiite svårt att nanna då...


Tre.

Ibland blir jag andfådd av att prata...Say no more.


Å andra sidan är jag rätt skonad så jag klagar inte så mycket i öppna sällskap eftersom jag tror att folk bara skall skaka på huvudet.

I kväll till exempel skall vi på föräldraträff och då tänker jag nog inte klaga...

No comments: