Thursday, May 14, 2009

Tredje dejten med Boel

Så var morgonens besök avklarat.

Summa summarum.
Inga blodprov togs, troligen för att jag hade så bra värden sist...
Vi pratade lite om den smärta jag känt i nedre delen av magen några gånger när jag fått för mig att prestera och gå snabbt. Troligen början till sammandragningar. Så länge det går över när jag lugnar ner mig så är det fullt normaaalt (Ok, jag skall sluta nu ;))
Sedan lyssnade hon på älvis med apparaten. 145 hjärtslag per minut, förra gången var det 165.
Hon mätte magen och det var som det skulle. Han växer. Lite snabbare än kurvan, men det göööör inget.
Hon tog även mitt blodtryck. Det hade höjt sig så det skall vi hålla lite koll på. Det får höja sig (Snällt!) men det får inte rusa i väg alldeles. Så på grund av det skall jag ta med ett urinprov nästa gång. Fullt logiskt. Alla vet väl att blod och urin hör samman....undrar varför jag inte frågade varför de ville ha ett urinprov? Får ta det nästa gång...eller så frågar jag mamma...

Så, det var det. Nu skall jag gå till Anna och äta bullar för det är jag värd. Typ.

3 comments:

Hanna said...

De vill nog ta urinprov för att kolla om du har äggvita i den. Har man högt blodtryck har man ökat risk för havandeskapsförgiftning.

maria p said...

Dom vill nog kolla urinen för att högt blodtryck kan hänga ihop med att man även har äggvita i urinen vilket kan innebära att man har en havandskapsförgiftning på gång, eller bakterier i urinen vilket är urinvägsinfektion eller så vill de kolla något annat. Men att bara ha lite förhöjt blodtryck är helt normaaaaalt :-)

Miss F said...

Gud vad bra med vita rockar i bekantskapskretsen!