Thursday, March 19, 2009

Att sitta stilla...

...Är inget för gravida. Iallafall inte för det här preggot. Längre.
Mitt ryggslut verkar tycka illa om stillavarande och vill helst röra på sig.

Det blir liksom som en låsning i nedre delen av ryggen när jag till exempel får för mig att sitta mer än 45 minuter i soffan. Skumt. Oskönt.
Bra för byrackan dock för det blir ju lite mer promenader, lite trist att gå mellan hallen och vardagsrummet...

Häromdagen var det dock så illa att jag fick gå framåtböjd med små, små steg...då gav jag upp, tog vetekudden och dunade in. Sova verkar ju iallafall inte vara några problem. Om man rullar ur sängen när man skall upp dvs.

Håller jag på att förvandlas till en gammal tant?

Sedan har vi lite namn. Vääääldigt osäkert dock men...Älvis är väl ok? ;-)

Ludvig
Linus
Rasmus

Jag tror att jag gillar Ludvig mest men frågar du mig i kväll så är det säkert ett helt annat.
Klart är dock att det blir en Sundbergare.

7 comments:

Anonymous said...

Men Einar då??Det är ju det bästa namnet!/Evve

maria p said...

Generellt sett så är jag inte så himla förtjust i -us namn. Så av de tre är Ludvig min favorit. Men jag tror att det är svårt att bestämma innan man har hunnit få träffa krabaten. Kanske kommer han ut och ser ut som en Vidar eller Noa eller vad som helst som ni aldig ens har tänkt på...

Anonymous said...

Fina namn alla tre. Men när försvann Love och Viggo från listan? Men en liten Ludde är ju stencoolt!
Faktiskt så lyckades vi med att bestämma namn på båda våra innan de hade fötts, det visade sig passa utmärkt.

Miss F said...

Jag har en känsla av att de blir vad man gör dem till...om ni förstår vad jag menar utan att låta för hjärntvättande.
LOVE! Det finns fortfarande.

Love Bo Gunnar Sundberg. Vad tror ni om det?

Anonymous said...

Efter lite provsmakande så lämnar jag förslaget Vidar ... "Hej, här kommer mina kompisar Frida, Joel och Vidar". Fråga inte varför! De två små här hemma har pratat och röstar för Älvis och Tolvis.

Anonymous said...

Ludvig!

Anonymous said...

Rasmus är lite för mycket Mia och Klara för min smak. "Gnid inte röva mot söffa, Rasmus! Ta på däj kalsönger!"

Ludvig är fint!