Sunday, March 29, 2009

Nakenfis?

Det här med kläder är ju roligt. Jo, men det är det. Speciellt till små. Jag har börjat botanisera i affärerna efter möjliga Älvisoutfits. Än så länge har han inte ett enda plagg som passar vid ankomsten. Bäbisar är ju rätt söta som nakenfisar...

I går fick jag dock för mig att jag skulle införskaffa någon form av palta till palten. Jag tänkte: Strumpor. Det borde vara relativt enkelt. Man köper helt enkelt den minsta storleken. Peace of cake.
HA!
Synd att Morsan hade bestämda åsikter om vad hon var ute efter eftersom varenda strumppar var antingen rosa eller blått eller med varierande mönster i desamma.
Ok, fanns väl vita och bruna också men...HUR KUL ÄR DET!?
Jag såg framför mig de perfekta små sockorna, de var lila i grunden, sedan fanns det små djur på. Typ får. Sådana hade de inte på Lindex.

Kanske dags att minska kraven? Eller be blivande mormor att sticka!

Sedan en fråga: Skall man köpa stl 50 eller skall man gå på 56 med en gång?
Är 56 jättemycket för stort om Älvis är 50 cm?

5 comments:

Anonymous said...

Ja, 56 är alldeles för stort. På min alldeles normalstora bebis passade 50 i två månader...

Nickan said...

Köp några plagguppsättningar i 50...men de flesta växer nog ur det rätt fort. Önska er 56 och 62 i present om bebis är normalstor.
Vi vet ju alla att barn kan födas med stl 40 och 62 från start...;)

Nickan said...

Dessutom anser jag att denna är en Älvisk rättighet!

http://www.lindex.com/se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=869709&prodid=2769926&parentid=0&color=1063671&NewView=true

Miss F said...

Ko-bodyn såg vi på Lindex och den är ju alldeles bedårande. en sådan vill Älvis ha, fast han vet det inte ännu...

Tänk om jag när en klädsnobb vid min barm? Det har han i så fall fått från blivande mor-bror.

Inköps nog lite av båda...

Anonymous said...

Hej!!!
Jag skulle köpa det mesta i 56, det räcker ju att Älvis är 51 52 cm då passar 56 fort ska jag säga. Ebba var 52 vid start och Moa 53 vid start. Så inte allt för mycket i 50..=) Och det är ju även skönt att ha lite att röra sig i. Sen är endel kläder väldigt små i strl.
Kram Anna