Sunday, March 1, 2009

Tjockchock!

...som Aftonbladet skulle ha skrivit i sin rubrik om de känt vad jag kände framför spegeln i går kväll. Jiiiises. Det finns en mage, även om Älvis inte är större än en halvliters ölburk, så är magen desto större. Inte jättestor så klart men JAG har aldrig varit så här tjock.
De där som skumpar över magen skall vi inte ens snacka om...de verkar växa i samma takt.

Att jag har valt knytkängor som vintervandrarskor känns inte ultimat. Det blir visst längre och längre till marken. Snart får den bedårande barnafadern rycka ut och knyta. Något skall han väl offra? Jusst nu ler han i mjugg varje gång jag flåsar på mig ett par skor. Flåsar på mig, jorå det är precis vad som sker...Uff!

Jag tycker att det vore bra om det var obligatoriskt för blivande förälder utan mage (Sambo i det här fallet) att också gå runt med några kilo extra runt höfterna. Då kanske man skulle få lite mer sympati och inte behöva titta med hundögon för en halvliter vaniljglass.... Vad tror ni?

Fast jag skall nog inte klaga för jag fick en fin duschkräm när den bedårande barnafadern kom från Norge och den doften känner jag när jag böjer mig ner och det är iallafall angenämt. ;)

1 comment:

Sofie said...

Du kan ju tänka dig hur roligt det var att ha den där perioden när man inser att man blir större precis vid jul... ;) Vi kan väl säga som så att julkilona blev några extra den här vintern... ;)
Jag är för övrigt väldigt glad åt mina vinterskor som är typen med dragkedja på vardera sidan - mycket smidiga att få på och av. Avundas inte snörningen! :)
/ Sofie