Monday, March 9, 2009

Sing a song?

Jaha så var det halvtid!
Det betyder att Älvis sparkar så iallafall mamman blir glad eftersom hon är den enda som känner...sedan betyder det också att han kan höra ljud utifrån.

Min far deklarerade stolt att min mamma sjöng för både mig och min bror när vi var små. Eftersom vi är ganska välartade (haha!) så tänkte jag ge det en chans.

Men vad sjunger man?

Jag har en repertoar som går på repeat när ingen hör:

- Blinka lilla stjärna
- Bäbä vita lamm
- Prästens lilla kråka
- En kulen natt
- Du vet väl om att du är värdefull
- När kvällen den kommer...
- Brevet från Lillan
- I en sal på lasarettet.
- Diverse ABBA (SingStar)

Sedan blir det ju en del melodifestival och andra radiohits när jag jobbar.
Men vad sjunger man mer? Vad har jag missat?

Jag vet att jag hade massor av barnvisor i skallen för ett tag sedan men nu när jag behöver dem är de borta...
Hjälp! Ge kiddot lite gammal hederlig kultur!

2 comments:

Anonymous said...

Klappa lilla magen och Imse vimse spindel

Lovan said...

åhhh, allt försvann som jag skrivit.
Krokodilen, Medelhavet, Sparka med lilla benet, Här ligger vår lilla fru katt ... jag har nog ett häfte med babysånger som du kan få titta i ...
Kram