Tuesday, July 28, 2009

Den tredje jordmoren.

Sådärja, då var det sista besöket på Svartbäckens Vårdcentral, som gravid, avklarat.
Vi passade på att testa en tredje barnmorska. Boel var sjuk. En annan Lena. En vältränad jordmor som var jättetrevlig. Förstår inte var alla otrevliga finns? Eller kanske är det jag som är oerhört okräsen vad gäller vårdpersonal?

Hursom var allt bra med Älvis och hon tippade snällt att han skulle väga nånstans nära 4kg-strecket. Kluns!
Hon gav lite nya tips till Joel. Något om en blomspruta och en blåsbälg och att jag skulle se värkarna som vågor framför mig som liksom kom rullande. Lite lätt New Age...
Vi får väl testa. Jag är ju öppen för lite allt möjligt. Sedan märker nog Joel när han sprutat en gång för mycket med blomsprutan eller peppat för intensivt. Kan hända att han kommer ut med blåmärken...sådant vet man inte. Kanske skulle säga åt honom att ta av sig förlovningsringen?
Hon varnade honom även för att han kanske skulle få skuldkänslor, för att det var han som gjort att jag nu hade så ont. Joooo, fast jag var ju inte direkt ovillig. Vi har ju hursom satt mig i denna sitsen tillsammans.

Kommer nog gå finemang detta. Så håller vi alla tummarna för att det inte dröjer två veckor TILL innan vi får en Älvis i huset.

2 comments:

maria p said...

Nu åker vi iväg till Urkultfestivalen och kommer inte hem förens om en vecka. Antar att lille Älvis hinner titta fram till världen innan dess, så jag vill passa på att gratulera i förskott eller nåt sånt.... Stora kramar! Maria

Anna L said...

Ha' en jätteskön dag! Jag kikar över lite i kväll och stickar med dig. Annika har blivit krasslig, så hon får allt stanna hemma.
Kram
Anna