Thursday, July 16, 2009

Vänner,

Jag var bjuden på middag hos goda vännen A med familj tillsammans med en annan väninna. När jag kom dit möttes jag av en treåring som prackade på mig ett paket och sa "Den här är till Älvis!" Jag blev inkommenderad i vardagsrummet där fler paketer väntade. Det var en minibabyshower. För Älvis. Gulligt!

Han fick:
Två nappar med krokodiler på
En Napphållare
Barnolja från Barnängen
Fodral att förvara våtservetter i som passar galant i skötväskan
Inotyolsalva för röda rumpor

och sedan, av världens bästa treåring fick han 50 öre. "Älvis skall också ha veckopeng!" Fint. Blir bra start på kontot. Han hade enligt mamman kommit på detta själv. Vilken liten stjärna.

Tack så jättemycet allihopa för fina presenter och goda råd.
Nu väntar vi bara på att det skall komma någon som kan använda alla fina saker!!

5 comments:

Anna L said...

Vad kul att ni inte hade allt redan! Du och J är så förberedda att allt ni kommer behöva tänka på när Älvis kommer är att älska honom. Vad sägs om lite pyssel och avmaskning på söndag?
Ha' en skön helg!
Kram
Anna

Anna L said...

*fnissar*
alltså avmaskning vad gäller stickning då för er som inte hört vårt samtal i går.

Miss F said...

Låter kanoners! Hos mig eller dig?

Anna L said...

Vi kan ta det hos dig om du vill. Lasse tävlar i Norrköping i morgon och lär stanna hemma under söndagen för återhämtning. :-) När passar det damen med besök?

Miss F said...

Kanske efter middagstid?
typ 19-19.30?