Monday, July 6, 2009

Känns som slutspurt!

Nu har man varit gravid sedan urminnes tider, jo, så känns det. Jag minns inte hur det känns att inte ha en mage som tar i överallt men jag har min aningar om att det känns liiite mer bekvämt.
Sedan vet jag att jag hade bättre kondition innan, det vet jag bestämt. Den saknar jag mest. Jag avskyr verkligen att sitta stilla eller inte kunna gå med Hugo så långt som jag vill. Att inte kunna dra iväg med Joel och hund med fika för att gå en bra bit och efter det kunna göra andra saker, som att tex. röra mig.
ATT INTE KUNNA DRICKA SÅ MYCKET KAFFE SOM JAG VILL!

Kaffet är nog värst. Men jag hoppas att jag efteråt skall få tillbaka mina kaffefunktioner. Jag behöver mitt kaffe om jag skall vara mammaledig.

Fasen vilket gnäll! Nu får jag rycka upp mig! Jag skall ju få en skitsnygg bäbis om mindra än fyra veckor! Hur tufft är inte det!
Vad är väl lite kaffeabstinens och dålig kondition?
En fis i rymden?
Ja. Typ.

2 comments:

Sofie said...

Jag vill inte vara alltför jobbig - men det är inte alla barn som uppskattar att man häver i sig en massa koffein om man ammar... :P

Miss F said...

Nej det är jag medveten om. Men en kopp om dagen kan han kanske unna sin gamla mamma? ;-)