Wednesday, July 22, 2009

En vecka kvar!

Nu är det en vecka kvar till det är beräknat att Älvis skall ploppa ut som en liten kanonkula.
Vi tycker att han kunde ploppat i går.
Vi är liksom klara nu.

Allt är fixat.
Lägenheten är städad från golvlist till taklist (något skall väl den Bedårande barnafadern ha att göra på semestern?)
Alla barnsakerna är redo att användas.
Varenda tyggrej är tvättad.
BB-väskan är så gott som packad.
Skötväskan är redo.
Vagnen är pumpad och bäddad.
Kuddar har införskaffats till både vagn och spjälsäng.
Babyapoteket är kirrat.
Nummer till förlossningen är under kontroll.
Bilen är tankad
Bilskyddet är isatt.

Vi är klara.
Var är du?

5 comments:

Lovan said...

Älvis är ju i din mage - det borde väl du veta!!
Åhhh, hoppas så att allt går så bra och smidigt som möjligt! Tänker på er här uppefrån Hälsingeskogen! Pussar!

Petra said...

Nu blir jag ju lite orolig, har din mamma pratat om blommor och bin och sånt? Eller körde hon storkhistorien? Älvis är innanför din navel och kommer med största sannolikhet ut från och med i dag och tre veckor framöver. Ur snippan, sjukt men dessvärre helt sant. Inom de tidsramen föds ca 95 eller om det var 98% av alla bebisar. De andra 2-5% föds tidigare eller senare. Em hörde till den senare kategorin, närmare bestämt 17 dagar senare.... ;) Det är sånt man vill höra 7 dgr före bf, eller hur ;)))

Miss F said...

Haha! Jo, men ni vet, det var ett tag sedan mamma berättade om blommor och bin och gravidhjärnor har en tendens att bli lite mosiga, iallafall min.
Jag hoppas att jag får en unge som har vett att vara i tid. Det är en viktig egenskap i det Sundbergska residenset. Att komma i tid.
Dessvärre tvivlar jag nu mer och mer på att det verkligen bli så....inte en enda förvärk eller sammansragning. Vad jag vet. För hur skall jag kunna veta hur det känns? Jag har aldrig gjort något sådant här förut.

Nickan said...

Det är knasigt...men det känns som självklart att mötas av synen av dig puttandes vagn och en dragande hund vid sidan.
Tanken "F ska bli mamma" känns ovanlig men synen självklar.

Miss F said...

Å jag som trodde att dragande hundar inte existerade vid sidan av barnvagnar. Kanske dags att kliva ur bubblan och göra något åt den saken Lite lättare om man har en bäbis att putta dock.