Wednesday, July 8, 2009

Packa kappsäcken.

Jag har hört att man skall packa bb-väkan innan man drar iväg, eller innan allt drar igång. Verkar smart.
Nu till en liten fråga.
Vilken storlek skall kläderna till bäbisen ha?
Jag har tagit med ett set i strl 50 och ett set i storlek 56. Setet i 56 har dock inga byxor än men det kanske vi åtgärdar i eftermiddag. Sedan kanske det inte behövs brallor utan vi tar med en filt det kan ju hända att det är ganska varmt.

Andra saker som slinker med:

Necessär
Kläder till morsan
Amnings BH
Amnings kupor
ID
Journal
Kamera
Mobil + laddare
Nallle, liten grön.

What else?

4 comments:

Nickan said...

Jag skulle säga stl 50 om du inte väntar en ovanligt stor bebbis...även om de är längre rätar de inte ut sig de första dagarna.
Åka hem i för bebben:
-mössa
-body
-byxor
-ev liten kofta
-strumpor
Åka hem i för mamma Frida:
-byxor, nått mjukt och stort
-top, nått stort och uppknäppbart
-underkläder
-skor
Annat bra:
-kamera (laddad och tom)
-mobil (laddad och full med kontaktuppgifter)
-tofflor
-babyskydd

Anna L said...

Älvis baby-skydd till bilen! Fast det tror jag nog J redan installerat eller? Jag skulle också rekommendera att ta med en bok eller något att sysselsätta dig och J med ifall värkarbetet drar ut på tiden. Det finns nämligen bara tv i väntrummer bakom inslussningsrummen och inga tidningar eller böcker att låna. Nu blev ju jag iofs ingångsatt så förmiddagen och tidig eftermiddag var väldigt drygt, eftersom det var långa pauser mellan värkarna.
CD-skivor att spela - kolla bara att spelare finns på rummet. Jag har hört att musik kan vara lugnande.

Miss F said...

Finns inte cd på rummet. Bara radio. Kan iofs vara lite coolt att säga sedan att Älvis ploppade mitt under kvartifem-ekot :)

Vi skall ha med I-poden ifall vi känner att det blir långtråkigt. Annars brukar vi vara ganska bra på att underhålla varandra. En stor påse godis och nyponsoppa skall iallafall med. Alltid bra med socker.Joel skall väl få med sig den omtalade matlådan också...

En ekorredräkt i storlek 50 it is!

Babyskyddet kommer strax att placeras i bilen. Man vet ju aldrig.
Tack för tipsen!

Oh! Anna! Jag hittade en drös med nappar. De är gulnade men man kan väl använda dem ändå?
Ser fram emot visning av bröstpump och bärsjal. Jisses vad många delar!

Hanna said...

Kläderna i stl 56 kan du lämna hemma. Stl 50 är jättestort till en nyfödd. I övrigt rekommenderar jag bärbar dator och inloggning till Uppsala universitets nätverk. Utan det hade mina dygn på förlossningen varit hemska.