Saturday, July 18, 2009

Det är liksom klart nu.

Chekc! Check! Check! Vi prickar av saker på listan om aldrig förr. Jiihaa!
Idag har vi till exempel monterat in babyskyddet i bilen. Något som den Bedårande Baranafadern tyckte att vi kunde göra den dag/kväll/natt/morgon som vi åker in till förlossningen. Jag har inte varit lika entusiastisk över detta så därför blev det idag. En helt vanlig lördag. Utan värkar.
Det var nog tur.
Det var nämligen inte bara att klicka in det. Det var lite meckit och jag hade nog inte uppskattat den aktiviteten mitt i ett värkarbete. Fast å andra sidan. Något skall man ju ha att göra mellan värkarna. Jag tror jag skall nöja mig med korsord och talbok dock. Känns som lagom nivå.

Vad som återstår nu är att skaffa Älvis 2 kuddar. IKEA skall få ett besök i morgon.

Sedan är frågan om man bör ha ngt extra mjukt i vagnen? Den där madrassen är ju inte överdrivet tjock. Tror bestämt att barnvagnstäcket som är till för vintern får duga som extra stoppning. Det skall ju vara mjukt å gossigt åt en så liten en...

Nu blir det sömn för mammans del. Har firat av 92 åring idag och det tog lite på krafterna.
Godnatt.

Ah! Just det, sedan skall han visst få ett namn med men det är väl inte så brått. Eller?

1 comment:

Anna L said...

Något mer behövs inte än madrassen i vagnen, eftersom den lilla plutten inte väger så mycket. Lägger du dit ett täcke för komfort, kan det hända att det blir så varmt att det blir obehagligt av den anledningen. Bärsjal is the way to go!
Kram